Automašīnu diagnostika

Auto diagnostikas koncepcija

Veicot diagnostiku, automašīnai tiek pārbaudītas, testētas un analizētas dažādas elektroniskās sistēmas un piedziņas mehānismi, ņemot vērā noteiktu nobraukumu. Diagnostika ļauj noteikt automašīnas tehnisko stāvokli bez laikietilpīgas analīzes un laika trūkuma. Ar tās palīdzību tiek veikta ātra un efektīva automašīnas restaurācija, kas ļauj savlaicīgi atklāt darbības traucējumus, kā arī problēmu cēloņus un spēju tos efektīvi novērst. Turklāt tas ir galvenais punkts visu detaļu, mezglu, mezglu un citu sastāvdaļu darba stāvoklī. Šiem nolūkiem visas automašīnas elektroniskās sistēmas ir aprīkotas ar diagnostikas aprīkojumu, kam ir sava atmiņa. Pateicoties šīm sistēmām, tiek panākta nepārtraukta elektronisko bloku un borta mehānismu darbības parametru uzraudzība.

Pārbaude ir svarīga, ja nepieciešams remonts, jo veiksmīga izpilde iespējama tikai ar kvalitatīvu un precīzu diagnostiku, lai novērstu un uzturētu mašīnas tehniskos parametrus labā stāvoklī. Ir svarīgi regulāri diagnosticēt transportlīdzekli, lai ievērojami samazinātu darbības traucējumu risku.

Tikai pareiza diagnostika var garantēt drošu un ilgstošu Jūsu automašīnas darbību. Ir vairāki automašīnu diagnostikas veidi.
Šīs metodes atšķiras viena no otras ar precizitātes pakāpi un iesaistītā procesa ilgumu.

Automašīnu diagnostikas veidi

Vizuālā pārbaude

Šai metodei nav nepieciešams īpašs aprīkojums, jo tā ļauj pēc ārējām pazīmēm noteikt jebkādas automašīnas darbības traucējumu pazīmes atbilstoši standarta indikatoriem. Šādu diagnostiku var veikt gan automašīnas darbības laikā, gan speciālā stendā. Ļoti svarīgi ir pievērst uzmanību sveša trokšņa klātbūtnei, vibrācijai, izplūdes gāzu krāsai, filtru stāvoklim, elektroinstalācijām, redzamām detaļām un mezgliem. Šī automašīnas pārbaudes metode tiek izmantota gan vispārējā automašīnas diagnostikā, gan atsevišķu tās agregātu novērtēšanā.

Pēc parametriem

Šī diagnostikas metode visbiežāk sniedz precīzāku priekšstatu. Tas ir sadalīts termiskajā metodē. Šī metode ļauj noteikt siltuma daudzumu, kas izdalās degšanas vai berzes laikā, ko bieži izmanto, lai pārbaudītu dzinēju, transmisiju vai gultņus dažādās vienībās. Šajā procesā tiek novērtēts sistēmu hermētisms, to ļoti bieži nosaka pārspiediens vai tā kritums automašīnas ekspluatācijas laikā. Pielietojums – parasti transmisijas blokiem, cilindru-virzuļu grupai un pneimatiskajiem piedziņas blokiem. Lai novērtētu klaņu bukses vai galveno gultņu amortizāciju, tiek izmantota analizēto un kontrolēto materiālu diagnostika.

Visizplatītākā metode ir automašīnas ģeometrisko parametru un raksturlielumu uzraudzība, kas var ietvert šādas sistēmas – stūres brīvkustība, brīvgaita, sitieni un trokšņi dzinēja kloķa mehānismā.

Ja mēs runājam par automašīnas diagnostiku, ir ļoti svarīgi saprast, ka šis process prasa noteiktas prasmes, zināšanas un noteiktu laiku. Tā kā problēmu nevar noteikt īsā laika periodā. Diagnostika pat minimālas un nenozīmīgas darbības traucējumu noteikšanai var aizņemt vismaz pusstundu. Ir nepieciešams laiks, lai vispirms nolasītu kļūdu un darbības traucējumu kodus un pēc tam tos izdzēstu, palaistu kodu, ja nepieciešams, un nolasītu to vēlreiz. Lai atšifrētu kodus un izdrukātu diagnostikas karti, nepieciešams laiks.

Profesionāls speciālists neaprobežojas tikai ar kļūdu nolasīšanu un ieteikumiem dažādu mehānismu nomaiņai, viņš veiks arī noteiktas, ļoti svarīgas sarežģītas darbības, lai pārbaudītu visa elektroniskā vadības bloka rādījumu atšifrēšanas pareizību. Diezgan bieži automašīnas vai tās atsevišķu sistēmu darbības traucējumu cēlonis, par ko signalizē gaismas paneļa gaismas, ir dažiem speciālistiem raksturīga neuzmanība un steiga, šādu nepareizu darbību rezultātā daži nepieciešamie sensori neatgriežas. viņu vieta vadības blokā.

Datoru diagnostika

Datordiagnostikas definīcija

Lai izvairītos no programmatūras atteices vai darbības traucējumiem visu noteikti sarežģītu mezglu, mezglu un sistēmu elementu darbībā automašīnā, ir jāpiemēro datordiagnostika. Diagnostikas manipulāciju laikā tiek nolasīti un apstrādāti kļūdu kodi, kas tika konstatēti galveno komponentu un mezglu darbības analīzē.

Diagnostikas aprīkojums ir specializētas vadības ierīces, piemēram, zīmolam raksturīgi diagnostikas skeneri, daudzfunkciju statīvi un portatīvie lasītāji, kas pazīstami kā “lasītāji”. Visi šie aprīkojuma elementi ir savienoti ar automašīnas diagnostikas savienotāju. Speciāli tam paredzēta datortehnika ļauj ne tikai konstatēt jebkādas izmaiņas dažādu sistēmu darbībā, bet arī dzēst atrastos kļūdu kodus, lai tās labotu.

Par iespējamiem defektiem un aktuālajām kļūdām auto sistēmā iespējams uzzināt iepriekš. Mūsdienu automašīnas borta sistēmas ir aprīkotas ar elektronisku vadības bloku ar pašdiagnostikas funkciju, kas analizē automašīnas galvenās sistēmas un paziņo vadītājam par to darbības traucējumiem.

Datordiagnostikas posmi

Datordiagnostika, neatkarīgi no jūsu automašīnas markas un modeļa, ietver vairākus posmus. Parasti, lai pilnībā diagnosticētu visus transportlīdzekļa darbības traucējumus, tehniķim nepieciešamas apmēram 30 minūtes. Vienas sistēmas, piemēram, ABS sistēmas, analīzes laiks aizņem apmēram 10-15 minūtes. Lai pārliecinātos, ka servisa centra speciālists strādā pareizi, auto īpašniekam ir svarīgi zināt, kā notiek diagnostika.

  1. Parasti sākotnējā posmā tiek veikta vispārējā datordiagnostika, kuras laikā tiek veikta pārbaude, un tā tiek veikta, neaktivizējot galvenās sistēmas. Analogā pārbaude šajā posmā tiek veikta, lai pārbaudītu elektrisko sistēmu, piemēram: savienojumus, akumulatoru un ģeneratoru.
  2. Dinamiskās pārbaudes laikā automašīna tiek fiksēta uz stenda, kas aprīkots ar speciāliem sensoriem, ar kuru palīdzību tiek pārraidīti dati par sistēmu darbību tālākai analīzei uz datoru.
  3. Pēdējā posmā borta sistēmas apkopotā datu bāze vai kļūdas tiek dzēstas (atiestatītas), un vadības ierīce tiek aktivizēta informācijas vākšanai. Diagnostikas procesa laikā reģistrētie kļūdu kodi tiek atšifrēti, izmantojot profesionālas lietojumprogrammas. Rezultātā speciālists saņem absolūti precīzus datus par jebkuras automašīnas elektroniskās sistēmas darbības traucējumiem.

Diagnostikas biežums

Automašīnu ražotāji iesaka datordiagnostiku veikt vismaz reizi gadā, turklāt ar nosacījumu, ka automašīna ir labā darba kārtībā, un borta dators nerāda ikonas ar kļūdām. Ja braukšanas laikā rodas dīvainas skaņas, kas nav raksturīgas raustīšanai vai raustīšanai, pēc iespējas ātrāk sazinieties ar uzticamu servisa centru, lai rūpīgi diagnosticētu visas sistēmas un sastāvdaļas.

Automašīnas dzinēja datordiagnostika tiek veikta gadījumā, ja sākat pamanīt, ka dzinējs rada dīvainas skaņas, nedarbojas pareizi, zaudē jaudu un nepārtraukti palielinās degvielas patēriņš. Diagnostikas procesā speciālisti parasti pārbauda iesmidzināšanas sistēmu, pareizu elektrības darbību un noteikti izmēra kompresiju.

Automātiskās pārnesumkārbas diagnostiku ieteicams veikt, ja rodas problēmas ar pārnesumu pārslēgšanu, automašīnai neparastas raustīšanās, raustīšanās un izslīdēšana, vai tiek konstatēta eļļas noplūde.

Automašīnas piekare ir jāpārbauda, ja automašīnas gumija nolietojas nevienmērīgi, kā arī, veicot manevrus braukšanas laikā, ir dzirdams spēcīgs klauvējiens. Papildus datordiagnostikai servisa darbiniekam ir pienākums veikt bojātās sistēmas vizuālu pārbaudi un sniegt nepieciešamos ieteikumus automašīnas remontam.

Iemesli, kāpēc izvēlēties mūsu uzņēmumu jūsu automašīnas diagnostikai

Mūsu uzņēmumā kvalitatīvu datordiagnostiku, izmantojot ārvalstu autoražotāju ieteikto sertificētu aprīkojumu, veic tikai kvalitatīvi speciālisti. Piedāvājam augsta līmeņa servisu un rentablu darbu auto īpašniekiem. Šie ir galvenie mūsu daudzo klientu uzticības iemesli. Mēs izmantojam modernas diagnostikas sistēmas, kas ļauj laikus atklāt darbības traucējumus, būtiski samazināt izmaksas par automašīnas apkopi un turpmāko remontu.