Motora remonts

Dzinēja remonta koncepcija.

Dzinēja remonta laiks.

Automašīnas dzinējs ir jebkuras automašīnas vissvarīgākā sastāvdaļa. Šis ir agregāts, kas pārvērš degošu vielu sadegšanas enerģiju mehāniskā enerģijā, kas iedarbina mašīnu.

Dzinēja remontam nepieciešamais laiks ir atkarīgs no daudziem kritērijiem, bet galvenokārt no transportlīdzekļa nobraukuma. Lielākajai daļai automašīnu šis laiks ir atkarīgs no dzinēja konstrukcijas uzticamības un tā darbības apstākļiem. Svarīgs ir tāds parametrs kā nobraukums. Vidēji tas ir 150 tūkstoši kilometru, un lielākajai daļai automašīnu tas var būt 250 tūkstoši kilometru. Profesionāls dzinēja remonts ir ļoti dārgs un grūts darbs.

Arī dzinēja darbības apstākļi lielā mērā ietekmē tā veiktspēju. Valstīs ar karstu klimatu laiku var samazināt gandrīz uz pusi, un, klusi braucot pa labiem ceļiem, šis laiks ievērojami palielinās, salīdzinot ar ekspluatāciju pilsētā. Turklāt konstrukcijas kvalitāte un savlaicīga dzinēja apkope ietekmē dzinēja kalpošanas laiku. Nepiemērotu eļļu un sliktas kvalitātes filtru izmantošana, visticamāk, izraisīs dzinēja bojājumus. Atcerieties, ka nekādā gadījumā nevajadzētu ietaupīt uz automašīnas eļļu, jo tas var izraisīt dzinēja problēmas pat jaunai automašīnai.

Motora problēmu pazīmes

Dzinēja stāvokli ietekmē šādi parametri:

– zemas kvalitātes degvielas un smērvielu izmantošana;

– darbība sarežģītos apstākļos;

– agresīvs braukšanas stils;

– motora temperatūra ir ārpus pieļaujamām robežām;

– neatbilstība kārtējām automašīnas tehniskajām apskatēm.

Dzinējs var nedarboties uzreiz, bet pakāpeniski. Tāpēc ir ļoti svarīgi savlaicīgi veikt diagnostiku un detaļu nomaiņu, lai neliela nepareiza darbība neizraisītu dzinēja kapitālo remontu vai tā nomaiņu. Jo ātrāk pievērsīsit uzmanību darbības traucējumu simptomiem, jo vieglāk un lētāk to būs salabot.

Paātrinājuma dinamikas zudums

Noteiktā laika posmā dzinējam zūd jauda, kā rezultātā automašīna sliktāk paātrinās, palielinās degvielas patēriņš. Dinamikas samazināšanās gadījumā rodas dabisks dzinēja nodilums. Lai gan tas tiek uzskatīts par normālu. Ja jaudas zudums sasniedz 20% vai vairāk, nepieciešama speciālista iejaukšanās. Nav grūti definēt –

Turklāt citi darbības traucējumi ietekmē dzinēja nodilumu un paātrinājuma dinamiku:

  • kļūme, nepareiza barošanas un aizdedzes sistēmu darbība;
  • viltotas degvielas izmantošana;
  • transmisijas darbības traucējumi, piemēram, sajūga izslīdēšana.
  • augsts izplūdes gāzu pretspiediens izplūdes traktā, ko izraisa aizsērējis katalizators.

Palielināts eļļas patēriņš

Motoreļļas patēriņš atšķiras atkarībā no transportlīdzekļa. Atsevišķos modeļos 1 litra eļļas patēriņš uz 1000 km tiek uzskatīts par standartu. Ir automašīnas, kurām, esot labā stāvoklī, nav nepieciešams uzpildīt eļļu no vienas maiņas uz otru. Palielinātam eļļas patēriņam var būt vairāki iemesli:

  • cilindru-virzuļu grupas nodilums;
  • vārsta kāta blīvējumu atteice;
  • kartera ventilācijas kanāla koksēšana, kā arī citi iemesli.

Ja eļļa nonāk sadegšanas kamerā, izplūdes gāze kļūst zilganā vai zilganā krāsā. Ir svarīgi ņemt vērā, ka visos gadījumos ir nepieciešams ātri noteikt un novērst pārmērīga smērvielu patēriņa cēloni.

Zems eļļas spiediens

Uz jebkura transportlīdzekļa paneļa ir kontrollampiņa, kas norāda, ka eļļas spiediens ir zem normas. Kad parādās paziņojums, nekavējoties apturiet dzinēju un novērsiet cēloni.

Turklāt spiediena trūkumu var izraisīt ne tikai nepietiekams eļļas līmenis vai aizsērējis filtrs, bet arī tādi nopietni darbības traucējumi kā eļļas sūkņa kļūme, aizsērējuši eļļas kanāli, eļļas atšķaidīšana ar antifrīzu caur caurdurtu galvas blīvi. Šie ir visizplatītākie eļļas spiediena krituma cēloņi.

Pārtraukta tukšgaita

Apkalpojamam dzinējam visos režīmos jāstrādā vienmērīgi un vienmērīgi, ko nevar teikt par bojātu dzinēju. Nevienmērīgus dzinēja tukšgaitas apgriezienus var izraisīt dažādi iemesli, piemēram:

  • aizdedzes aizdedzes aizdedzes sveces, aizdedzes spoles ir bojātas;
  • netīri vai bojāti inžektori;
  • zems degvielas spiediens;
  • gaisa noplūdes.

Šāda veida darbības traucējumi nopietni ietekmē dzinēja darbību, taču tas nav kritisks. Nopietnām bažām jārada dzinēja nestabilā darbība, ko izraisa kompresijas izplatīšanās cilindros nevienmērīga cilindru-virzuļu grupas nodiluma, vārstu noplūdes dēļ.

Oglekļa nogulsnes uz svecēm

Sveces ir sava veida motora stāvokļa indikators. Elektrodu krāsa norāda, ka sadegšanas kamerā ir iekļuvis antifrīzs, piemēram, blāvi balta krāsa. Tumšos graudainos nosēdumus izraisa eļļa uz aizdedzes svecēm. Melnā oglekļa nogulsnes veidojas, ja ir degvielas un gaisa maisījuma pārpalikums. Nopietns traucēklis, kas dažos gadījumos prasa dzinēja kapitālo remontu, ir antifrīza vai eļļas iekļūšana sadegšanas kamerā.

Motora pārkaršana

Ārkārtīgi svarīgs faktors ir rūpīga automašīnas pārbaude – jums jāuzrauga dzesēšanas šķidruma temperatūra, par kuru informācija tiek parādīta informācijas panelī. Vairumā gadījumu dzinēja pārkaršana izraisa nopietnas sekas, kuru novēršanai var būt nepieciešams kapitālais remonts. Šo parādību var izraisīt nepareiza dzesēšanas sistēma, smagi darbības apstākļi vai augsta temperatūra. Gadījumā, ja visas vienības darbojas pareizi un dzinējs bez redzama iemesla pārkarst, visticamāk, virzuļi ir stipri nolietojušies.

Diagnozes iemesls var būt nepareizas motora darbības pazīmju parādīšanās. Mūsdienu automašīnu dzinējiem ir sarežģīta konstrukcija, un tikai visaptveroša diagnostika var sniegt pilnīgu atbildi par dzinēja stāvokli, kas ietver elektroniskās vadības sistēmas, elektroiekārtu un visu pielikumu pārbaudi.

Galvenie dzinēja darbības traucējumu veidi

Spēka bloka darbības traucējumu gadījumā automašīnas darbība ir stingri aizliegta. Atsevišķi darbības traucējumi tiek atklāti tieši iedarbinot dzinēju vai braukšanas laikā. Īpaši darbības traucējumu indikatori, kas atrodas uz paneļa, vienmēr norāda uz šādiem darbības traucējumiem.

Tie ietver:

  1. Kontrollampiņa avārijas eļļas spiedienam – zems eļļas spiediens.
  2. Pārbaudiet motora indikatoru.
  3. Turklāt visi transportlīdzekļi ir aprīkoti ar pārbaudes eļļas/eļļas līmeņa zema līmeņa indikatoru.
  4. Kad parādās brīdinājuma gaismas, ir svarīgi nekavējoties pārbaudīt visas transportlīdzekļa sistēmas, kuras tie kontrolē.

Dzinēja kļūdas cēloņi, par kuriem ziņo elektroniskais vadības bloks, bieži ir

  • skābekļa sensors (lambda zonde);
  • izplūdes gāzu katalizators;
  • masu degvielas patēriņa sensors;
  • augstsprieguma vadi;
  • aizdedzes svece.

Iemesli, kāpēc dzinējs neiedarbinās

Parasti automašīnas dzinējs neiedarbinās šādu iemeslu dēļ:

  1. Akumulators ir izlādējies vai tā spailes ir oksidētas.
  2. Degviela neplūst (degvielas vads ir aizsērējis, degvielas sūknis nedarbojas utt.).
  3. Starteris bojāts.
  4. Pārrauti vadi.
  5. Nepareiza ECU darbība utt.

Remonta posmi

  • Motora noņemšana, demontāža un visu agregātu tīrīšana atsevišķi
  • Meklējiet defektus motora daļās
  1. plaisu klātbūtnes noteikšana uz motora bloka;
  2. atbilstošo attālumu mērīšana;
  3. kloķvārpstas problēmu novēršana;
  4. visu berzes detaļu ģeometrijas mērīšana, parametru salīdzināšana ar rūpnīcas parametriem un noviržu noteikšana no normas.
  • Bojājumu noteikšana visām detaļām, nodiluma pakāpes noteikšana
  • Cilindru bloku remonts

Cilindra galvas remonts:

  1. plaisu likvidēšana;
  2. virzošo buksu nomaiņa vai atjaunošana;
  3. vārsta sēdekļa slīpumu nomaiņa vai, ja iespējams, atjaunošana;
  4. jaunu vārsta kāta blīvējumu izvēle un uzstādīšana;
  5. sadales vārpstas, vārstu, stūmēju nomaiņa vai atjaunošana

Cilindru bloku remonts:

  1. urbšana, cilindru slīpēšana un jaunu oderējumu uzstādīšana;
  2. plaisu novēršana blokā;
  3. kloķvārpstas nišas remonts;
  4. pārošanās plaknes izlīdzināšana.
  • Kloķvārpstas remonts
  • Cilindra galvas remonts
  • Motora montāža un uzstādīšana
  • Aukstā dzinēja iestrāde – ilgstoša tukšgaita. Šī procedūra ļauj visiem elementiem nodrošināt stabilu motora darbību.

Kapitālā remonta pēdējais posms ir šādu parametru pielāgošana:

  • tukšgaitas ātrums;
  • izplūdes gāzu (CO) toksicitātes līmeni;
  • aizdegšanās.