Auto elektriķis

Auto elektriķa koncepcija

Mūsdienu automašīnā lielākā daļa problēmu galvenokārt ir saistītas ar automašīnas elektroiekārtu darbības traucējumiem. Sakarā ar to, ka mūsdienu automašīnas elektroiekārtas ir diezgan sarežģīta sastāvdaļa, ne visi, pat cilvēks, kurš pārzina elektrotehniku, spēj pareizi noteikt un novērst darbības traucējumus. Šī iemesla dēļ, kad rodas problēmas ar automašīnas elektrosistēmu, lielākā daļa cilvēku dod priekšroku griezties pie auto elektriķa.

Autoelektriķis tiek uzskatīts par vienu no daudzskaitlīgākajām automašīnu remonta sadaļām. Darbu veikšana ar elektriķi prasa īpašas prasmes un zināšanas. Jebkura nepareizi salabota daļa vai jebkura elektroinstalācijas ierīce var izraisīt ugunsgrēku, jebkuras ar drošību saistītas daļas bojājumus un nopietnas sekas. Tieši tāpēc šo darbu mūsu uzņēmumā veic cilvēki ar speciālo izglītību, kas ļauj profesionāli veikt šāda veida remontdarbus.

Mūsdienu automašīnu elektroniskais aprīkojums tiek uzskatīts par ļoti sarežģītu. Noņemot salonā galveno paneli, var atrast neskaitāmus daudzkrāsainus vadus, kas savienojas savā starpā, ar dažādām ierīcēm iet zem pārsega un izklīst pa visu salonu. Ir svarīgi atcerēties, ka no automašīnas elektriskās sistēmas stāvokļa ir atkarīga ne tikai sistēmu, detaļu un aprīkojuma uzticama un stabila darbība, bet arī vadītāja un pasažieru drošība.

Patiesībā elektronika padara automašīnas vadīšanu ļoti vieglu un vienkāršu. Pateicoties elektroniskajam vadības blokam, kas gandrīz neatkarīgi no vadītāja kontrolē gandrīz visu sistēmu un detaļu darbību, iespēja iekļūt negadījumā ir ievērojami samazināta. Neapstrīdams moments ir autoelektriķa galvenā priekšrocība – tas ir komforts, ko tas nodrošina salonā: apgaismojums, gaisa kondicionēšana, klimata kontrole, apkure, mūzika utt.

Jāpiebilst, ka jebkura autoelektriķa sākotnējais mērķis ir iedarbināt dzinēju un pēc tam uzturēt to darba stāvoklī, pretējā gadījumā auto nebrauks un nespēs pildīt savu galveno funkciju. Pat ja jūs vienkārši ieliekat dzirksteli cilindros ar degvielu, automašīna, visticamāk, neiedarbināsies. Lai pareizi iedarbinātu dzinēju, ir nepieciešama sākotnējā normālas darbības simulācija. Tāpēc ir nepieciešams pagriezt motora galveno asi, vienlaikus pievadot degvielu cilindriem un ļaujot tālāk aizdegties caur elektrisko dzirksteli. Rezultātā notiks darbības uzsākšana un uzņemšana ar turpmāku patstāvīgu darbu (ar nosacījumu, ka dzinēja daļas ir pilnībā darbaspējīgas).

Galvenās automašīnas elektrosistēmas sastāvdaļas

Jāpiebilst, ka tie ir strāvas avoti: akumulators un elektriskais ģenerators. Kā arī mehānismi, kas veic palaišanu un tālāku kustību: starteris, augstsprieguma spole, dzirksteļu sadalītājs, elektriskās aizdedzes sveces, mehānisks vai elektronisks vadības bloks, kas paredzēts šīs dzirksteles ģenerēšanai un visu to kontrolei slēdžu veidā uz vadītāja paneļa.

Akumulators un ģenerators papildina viens otru, strādājot savstarpēji. Akumulators ļauj sākotnēji iedarbināt visu transportlīdzekļa elektrisko un mehānisko sistēmu kopumā. Paņēmis startu, arī elektroģenerators turpina strādāt un uzņem visu jaudas slodzi uz sevi. Iemesls ir tāds, ka pats akumulators nevar nodrošināt ilgstošu darbību savas ierobežotās iekšējās jaudas dēļ, taču, atšķirībā no elektroģeneratora, tam sākotnēji ir iedarbināšanai nepieciešamā elektriskā enerģija.

Elektriskais ģenerators savam darbam sākotnēji prasa darbu sākuma impulsā, kurš, saņēmis, spēj tālāk nodrošināt gan pašas automašīnas elektroapgādi, gan elektroenerģiju akumulatora uzlādēšanai.

Var teikt, ka sekundārie elementi ietver apgaismojumu, kas ir jebkurā automašīnā. To var iedalīt tādos auto elektrības komponentos kā:

  • galvenie lukturi (tālās un tuvās gaismas);
  • stāvgaismas;
  • pagrieziena rādītāji un bremžu gaismas;
  • miglas lukturi;
  • dažādi iekšējie un ārējie lukturi.

Šo automašīnas apgaismojuma sistēmu vadība tiek veikta no paneļa, kas atrodas pie vadītāja, izmantojot slēdžus. Svarīgi atzīmēt, ka ar tās palīdzību tiek kontrolēts arī signāltaure jeb signāltaure, kas ir pieejama katrā automašīnā.

Ja runājam par degvielas tvertnes ietilpību, akumulatora uzlādi, dzinēja apgriezieniem, automašīnas apgriezienu skaitu, tad tas viss ir jāņem vērā braucot, īpaši garos braucienos. Kontrole tiek veikta, uzstādot dažādus sensorus un indikatorus. Šie sensori ir uzstādīti vietā. Piemēram, degvielas līmenis, eļļas līmenis, spiediens un temperatūra. Un jau no pašiem šiem sensoriem vērtība nonāk mērinstrumentos galvenajā vadītāja panelī. To vērtība ir skaidri parādīta indikatoros. Šie indikatori ir dažādu brīdinājuma lampu, skaņas signālierīču, mērinstrumentu un citu indikatoru veidā. Automašīnām ar vienkāršākām vadības ierīcēm šīs sistēmas vienkārši parāda vērtību, savukārt dārgām un modernām automašīnām ar milzīgu skaitu dažādas elektronikas notiek vesela virkne procesu, sākot no vienkārša paziņojuma līdz pilnīgai automašīnas bloķēšanai.

Tajā iekļauti visdažādākie papildus elementi, kas paplašina automašīnas funkcionalitāti: logu tīrītāji un automātiskie logu pacēlāji, kurus darbina mazie elektromotori, cigarešu šķiltavas, sildītāji, gaisa kondicionieri, audio sistēmas, elektroniskās signalizācijas un slēdzenes.

Pēc kādām pazīmēm jūs varat noteikt, ka jums ir nepieciešami auto elektriķa pakalpojumi:

  • atkārtoti uzlādējams akumulators tiek ātri izlādēts;
  • bieži jāmaina akumulators, lai gan garantijas laiks nav pagājis;
  • gaismas sistēmu darbībā ir darbības traucējumi – priekšējie lukturi spīd pārāk spilgti vai, gluži pretēji, vāji;
  • jūs varat atklāt darbības traucējumus gaisa kondicionētāja, drošības sistēmas, audio sistēmas, sensoru, navigatora uc darbībā;
  • pašdiagnostikas sistēmas rada kļūdas, kas saistītas ar elektroniskajiem komponentiem un sensoriem;
  • tiek konstatēti elektroinstalācijas bojājumi – izolācijas integritāte ir bojāta, vadu kontaktu grupas ir oksidētas, ir atvērtas ķēdes.

Galvenie autoelektriķu remonta veidi

Mēs piedāvājam jebkuras sarežģītības remonta pakalpojumus:

  • Auto elektrosistēmas diagnostika.
  • Vadības bloku darbības traucējumu identificēšana.
  • Automašīnu elektriskā apgaismojuma un elektroinstalācijas elementu uzstādīšana un nomaiņa.
  • Elektrisko ķēžu problēmu atklāšana un novēršana.
  • Remonta darbi saistībā ar apkures sistēmām.
  • Elektroinstalācijas problēmu novēršana (visiem automašīnu modeļiem)
  • Visu veidu signalizāciju uzstādīšana un remonts.
  • Motora un tīrītāja mehānisma nomaiņa (un dažāda veida remonts).
  • 5. durvju tīrītāja piedziņas motora nomaiņa un remonts.
  • Parkošanās sensoru, parkošanās sensoru (priekšā un aizmugurē) uzstādīšana.
  • Elektrības darbi, piekabes pieslēgums.
  • Priekšējo lukturu regulēšana
  • Gaisa kondicionēšanas un klimata kontroles sistēmu vadu darbības traucējumu novēršana.
  • Akustikas, zemfrekvences skaļruņu, skaļruņu, pastiprinātāju, radio magnetofonu, ksenona, bi-ksenona uzstādīšana.
  • Papildu aprīkojuma uzstādīšana.
  • Startera/ģeneratora remonts.
  • Degvielas padeves bloku remonts, iesmidzināšana, dzinēja darbības uzraudzība;
  • Pārnesumkārbas vadības sistēmas remonts;
  • Šasijas vadības bloku remonts – balstiekārta, stūres iekārta, bremžu sistēma;
  • Standarta galvas ierīces (SHGU) remonts;
  • Klimata kontroles sistēmas, gaisa kondicionētāja, salona apsildes remonts;
  • Pretaizdzīšanas ierīču, sakaru iekārtu, drošības režīmu, imobilaizera, automašīnas signalizācijas remonts;
  • Salona apgaismojuma sistēmu remonts;
  • Paneļa apgaismojuma remonts;
  • Spidometra, odometra nepareizu rādījumu labošana;
  • Displeju nomaiņa uz taustiņiem.

Auto elektriķa diagnostika

Savlaicīga pārbaude ievērojami samazina ārkārtas situāciju risku. Turklāt diagnostika ietaupa jūs no nevajadzīgām detaļu nomaiņas izmaksām, ja iemesls ir vadības, vadu darbības traucējumi vai nepareiza sensoru darbība.

Mūsu uzņēmumam ir īpašas augstas precizitātes iekārtas, ar kurām var pārbaudīt jebkuras automašīnas elektrisko sistēmu. Datordiagnostika palīdz atklāt pat tos defektus un bojājumus, kurus nevar atklāt ārējās apskates laikā. Ierīces konstatē ķēdes nepārtrauktības pārtraukumu un ļauj noteikt darbības traucējumu cēloņus.

Pilnīga elektroiekārtu pārbaude ir nepieciešama, ja:

  • problēmas ar dzinēja vai startera iedarbināšanu;
  • ABS sistēmas darbības traucējumi;
  • tiek novēroti vienību bojājumi, kuru konstrukcijā ir releji un drošinātāji;
  • akumulators zaudē savu jaudu;
  • nepareizas apgaismes ierīces;
  • logi nedarbojas.

Diagnostika notiek vairākos posmos:

  • Tiek identificēts mezgls ar bojātām detaļām un vadiem. Izmantojot testeri, tiek veikti vispārīgi mērījumi. Pēc tam rezultāti tiek salīdzināti ar rūpnīcas parametriem, līdz tiek identificēta bojātā ķēde.
  • Tiek veikta rūpīga pārbaude, lai noteiktu bojājumus, kontaktu grupu oksidēšanos, oglekļa nogulsnes no īssavienojumiem, stieples pārrāvumus, mehāniskus defektus, sastāvdaļu nolietošanos.
  • Tiek pārbaudīta elektriskās ķēdes ieejas un izejas pretestība un spriegums. Iegūtās vērtības ļauj noteikt sadalījuma raksturu.

Tad mūsu speciālists sāk remontēt automašīnas elektrību. Šajā posmā notiek darbs:

  • bojātu, nolietotu vienību, detaļu nomaiņa,
  • noņemšana, lodēšanas vadi, spailes, kontakti.

Mūsu uzņēmums neiesaka atlikt diagnostiku, ja tiek iedarbināti drošības brīdinājuma indikatori. Ja automašīnas elektriskā sistēma ir labā darba kārtībā, tas ir galvenais drošības garantijas avots braukšanas laikā.