Auto ritošās daļas remonts Rīgā

Ritošās daļas koncepcija

Automašīnas un tās šasijas konstrukcijā ir iekļauta piekare – priekšējā un aizmugurējā, kas ir tā nesošā daļa.

Balstiekārta kalpo, lai savienotu virsbūvi un riteni, nodrošina maksimālu drošību braukšanas laikā, mīkstina riteņu triecienu uz ceļu un slāpē pašas virsbūves vibrācijas.

Balstiekārtas ir atkarīgas no katra riteņa kustības un neatkarīgas, kad katrs ritenis ir piestiprināts pie korpusa atsevišķi.

Balstiekārta ir starpposms starp virsbūvi un ceļu. Tai ir jānodrošina maksimāla drošība braukšanas laikā. Tāpēc ir nepieciešama precīza radiālo riepu kinemātika, viegla stūrēšana un rites stingrība.

Balstiekārta nodod virsbūvei spēku, kas rodas ritenim saskaroties ar ceļu, tāpēc balstiekārtai jābūt stiprai un izturīgai.

Jebkura apturēšana sastāv no:

  • elastīgs elements;
  • amortizators;
  • vadoša ierīce riteņu vertikālās kustības nodrošināšanai;
  • pretslīdes stienis.

Šasijas nepareizas darbības simptomi

Ieteicams nekavējoties sazināties ar speciālistu, lai diagnosticētu apturēšanu, ja konstatējat šādas problēmas:

  • Piekares pieklauvēšana braukšanas laikā;
  • Slīpēšana, klauvēšana šķērsojot nelīdzenumus, bedrītes uz ceļa;
  • Pagriezienos ārējs troksnis no priekšpuses vai aizmugures;
  • Liela pretestība stūres ratā;
  • Situācijas, kad automašīna iet uz sāniem;
  • Vibrācijas ar atsitienu pret stūri un virsbūvi;
  • Nevienmērīgs automašīnu riepu nodilums;
  • Šķidruma noplūde.

Dažādu šasijas elementu diagnostika

No kā sastāv braucošas automašīnas remonts autoservisā –

  • Vizuāla apskate un diagnostika uz speciāla stenda
  • Darba apjoma noteikšana atklāto defektu rezultātā
  • Problēmu novēršana

Jāņem vērā, ka diagnostika var būt vizuālā un stenda diagnostika. Ja vizuālā diagnostika nosaka, piemēram, nodiluma pakāpi vai plaisu klātbūtni, tad vadāmo riteņu izlīdzināšanas leņķu pārbaudei tiek izmantoti mūsdienīgi elektroniskie statīvi, kas jāveic pēc piekares remonta.

Šo stendu galvenās priekšrocības ir augstās tehnoloģijas, labi metroloģiskie raksturlielumi, iespēja attēlot informāciju uz digitālajiem un analogajiem indikatoriem vai displeja ekrānā.

Automašīnas šasijas datordiagnostika specializētā stendā ļauj identificēt visas novirzes šasijas darbībā. Automašīna ir pakļauta slodzēm, kas imitē ceļu satiksmi. Šī procesa laikā speciālie sensori fiksē šasijas darbību. Pamatojoties uz datora diagnostiku, jūs varat sniegt visprecīzāko atbildi uz balstiekārtas tehnisko stāvokli.

Diagnostikas laikā speciālists pievērš uzmanību šādiem jūsu automašīnas šasijas elementiem:

  • lodīšu gultņi;
  • klusie bloki un balstiekārtas;
  • amortizatora statņi;
  • atsperes un piekares atsperes;
  • stūres sistēmas stieņi un uzgaļi;
  • riteņa rumbas gultņi;
  • šķērsgriezumi un eņģes ar vienādu leņķisko ātrumu (SHRUS);
  • pretslīdes stieņi.

Diemžēl daudzi autovadītāji cenšas ietaupīt naudu un patstāvīgi noteikt sveša trokšņa cēloni.

Svarīgi atzīmēt, ka diagnostiku, kā arī nepieciešamos remontdarbus, drīkst veikt tikai specializēti servisa darbinieki, izmantojot atbilstošu aprīkojumu, izmantojot modernākās metodes šajā jomā. Tas atvieglo bojājumu agrīnu atklāšanu un garantē turpmāku kvalitatīvu remontu.

Ja automašīnai pārvietojoties, priekšējās piekares zonā rodas neraksturīgas svešas skaņas, nekavējoties jādodas uz tuvāko autoservisu, lai veiktu diagnostiku.

Ritošās daļas tehniskā stāvokļa pārbaude un remonts

Priekšējā piekare

Mūsdienu transportlīdzekļos priekšējās piekares apkope sākas ar tā stāvokļa pārbaudi.

Tā kā kustības drošība ir atkarīga no balstiekārtas darbspējas, priekšējās piekares tehniskais stāvoklis tiek pārbaudīts, kad parādās tās nepareizas darbības pazīmes, kā arī profilakses nolūkos.

Parasti galvenais svešas klauvēšanas cēlonis priekšējā piekarē ir lodveida savienojumu, rumbas gultņu, stūres galu vai amortizatora statņu nodilums.

Priekšējās piekares mezglu diagnostikas procesā ir jāpievērš uzmanība amortizatora statņu stāvoklim.

Amortizatoru nomaiņa ir diezgan sarežģīta tehniska darbība, kuras nepieciešamo kvalitāti var sasniegt tikai tad, kad šo darbu veic profesionāļi.

Amortizatoru diagnostika un nomaiņa

Amortizatori ir nepieciešami vibrāciju slāpēšanai, tie palīdz padarīt auto kustību ērtāku. Bez tiem automašīna, braucot pa izciļņiem un bedrēm, stipri šūposies.

Amortizatora bojājuma simptomi:

  • Pastāvīga klauvēšana, pārvietojot izciļņus un bedres;
  • Vibrācija, auto metieni no vienas puses uz otru;
  • Pastāvīga automašīnas virsbūves šūpošana pēc braukšanas pa nelīdzenumiem.

Braukt ar automašīnu ar bojātiem amortizatoriem ir bīstami:

  • Šūpošanās dēļ pasliktinās transportlīdzekļa vadāmība;
  • Ja amortizators iestrēgst, balstiekārta kļūs ļoti stīva.

Lai pārbaudītu amortizatoru darbību, ar šūpošanos vai spiedienu uz automašīnas virsbūvi jāsaprot, ja virsbūve uzreiz slāpē vibrācijas, tad visticamāk viss ir kārtībā. Turklāt, vizuāli pārbaudot, ja ir eļļas noplūde, tas norāda uz iekārtas nepareizu darbību.

Pašu šasijas remonts, proti, piekares amortizatoru nomaiņa, neiesakām to darīt pašiem. Nomaiņas process neko sarežģītu nenoslēdz, tomēr, ja nomaiņa ir nepareiza, palielinās auto disbalansa iespējamība, kas noteikti ietekmēs braucot lielā ātrumā un var izraisīt avāriju.

Pārbaude arī pārbauda:

  • piekares elementi, lai noteiktu bojājumus, elastīgo elementu nodilumu: gumijas buferi, bukses, klusie bloki, tā sauktās gumijas-metāla eņģes;
  • šķidruma noplūdes iespēja no amortizatoriem un amortizatoriem;
  • gumijas-metāla eņģu nodilums, to vizuāli nosaka izspiedušās gumijas klātbūtne;
  • piekares stiprinājumu pārbaude;
  • pārbaudot priekšējo piekares atsperu nosēdumu, to veic pēc tam, kad automašīna ir uzstādīta uz līdzenas horizontālas platformas ar pilnu slodzi;
  • atsperu nevienmērīgo nosēdumu nosaka ķermeņa rullis.

Ja ir piekares elementu deformācijas un plaisas, lodveida savienojumu aizsargpārsegu bojājumi, palielināts elastīgo elementu nodilums, tie nekavējoties jālabo vai jānomaina.

Priekšējās piekares remonts ietver šādas darbības:

  • priekšējās piekares tehniskā stāvokļa pārbaude;
  • detaļu demontāža, nomaiņa un remonts;
  • priekšējo riteņu izlīdzināšanas leņķu montāža un regulēšana.

Aizmugurējā piekare sastāv no šķērsass, teleskopiskajiem amortizatoriem un spirālveida atsperēm.

Aizmugurējās piekares tehniskā stāvokļa pārbaude ietver: balstiekārtas pārbaudi, amortizatoru darbības pārbaudi, atsperu vai atsperu nosēdumu pārbaudi. To veic speciālisti tāpat kā priekšējās piekares pārbaudi.

Transportlīdzekļiem ar priekšējo riteņu piedziņu tiek pārbaudīts arī izliekums un aizmugurējais pirksts.

Aizmugurējās piekares detaļu remontā ietilpst:

  • amortizatoru remonts. To veic tāpat kā priekšējās piekares amortizatoru remontu;
  • kluso bloku nomaiņa;
  • sviru un stieņu nomaiņa;
  • atsperu remonts.

Atsperes

Galvenie atsperu darbības traucējumi ir eņģu savienojumu detaļu nodilums, atsevišķu lokšņu plīsumi, atsperes iegrimšana. čīkstēt. Čīkstēšana parādās, kad pretpīkstošās blīves un paplāksnes ir nolietojušās un tiek novērstas, nomainot tās. Un, ja atsperes nokarājas, tās tiek nomainītas uz jaunām, pat ja tās nokrīt, lai izvairītos no ķermeņa sasvēršanās.

Sviru diagnostika un nomaiņa

Svira ir galvenais automašīnas balstiekārtas nesošais elements. Svira darbojas kā stabilizējošs elements. Ja ir piekares ģeometrijas pārkāpums, tad šajā gadījumā ir nepieciešams automašīnas šasijas remonts.

Piekares balstu darbības traucējumu pazīmes:

  • Klauvē braukšanas laikā;
  • Palielināts apstāšanās ceļš;
  • Pagrieziena laikā gurkst vai dūc;
  • Slikta mašīnas stabilitāte;
  • Liels rullis līkumos;
  • Nevienmērīgs riepu nodilums;
  • Ātrs kluso bloku nodilums.

Kluso bloku diagnostika tiek veikta tāpat kā lodveida savienojumam, ja ir pretdarbība, nepieciešama nomaiņa. Ir vērts atzīmēt, ka klusie bloki nemainās uz visām svirām un pilnībā mainās ar sviru. Pēc sviru vai kluso bloku nomaiņas obligāti jāpārbauda un jāiestata pareizie riteņu izlīdzināšanas leņķi.

Lodveida locītavas diagnostika un nomaiņa

Lodveida savienojumu nomaiņa ir svarīgs solis, kas jāveic savlaicīgi. Bumbas locītavas visbiežāk salūst kustības laikā un visnepieciešamākajā brīdī. Mēs varam teikt, ka šī ir visneaizsargātākā apturēšanas daļa. Šī iemesla dēļ ir tik svarīgi diagnosticēt šo ierīci, lai laikus atklātu lodveida savienojuma darbības traucējumus.

Lodveida locītavas darbības traucējumu pazīmes:

  • Šķērsojot tramvaja sliedes, priekšējā piekarē dzirdami mākslīgi nelīdzenumi, ceļa seguma defekti pie maza ātruma, sveši klauvēni;
  • Priekšējais ritenis ir vaļīgs, šūpojas. Šādā situācijā ir bīstami atlikt lodveida locītavas diagnostiku un nomaiņu, jo pastāv augsts avārijas risks;
  • Čīkst, pagriežot stūri;
  • Nevienmērīgs riepu nodilums uz priekšējās un aizmugurējās ass.

Riteņu gultņu diagnostika un nomaiņa

Tas ir svarīgs elements, kas veic riteņa griešanās funkciju. No liela nobraukuma vai nepareizas darbības šī iekārta var neizdoties. Rumbas gultņa nomaiņa ir obligāta procedūra, ignorējot bojājumu, var rasties nopietns negadījums.

Rumbas gultņa bojājuma pazīmes:

  1. Kraukšķēšana braukšanas laikā. Šis ir pirmais simptoms, salonā labi dzirdams, tādā gadījumā steidzami jādodas uz servisu.
  2. Vibrācijas klātbūtne stūres ratā un uz automašīnas virsbūves. Tas norāda uz smagu gultņa nodilumu; šajā gadījumā jūs nevarat vilkt, nomainot daļu.
  3. Mašīna velk uz sāniem. Simptomi ir līdzīgi kā nepareizas riteņu izlīdzināšanas gadījumā.

Rumbas gultņa nomaiņa ir tehniski ļoti grūts darbs, kas prasa pieredzi, profesionalitāti un īpašus instrumentus. Nepareiza montāža vai demontāža var izraisīt nopietnus darbības traucējumus.