Automašīnas evakuācija

Kas ir auto evakuācija?

Var droši teikt, ka neviens autovadītājs nav apdrošināts pret ceļu satiksmes negadījumiem. Dažādu veidu negadījumi izraisa dažādas sekas, kurās automašīna var tikt daļēji vai nopietni bojāta. Un ar katru vadītāju tas var notikt jebkurā laikā. Tādās situācijās kā nopietns automašīnas bojājums, iespējams, būs jāizmanto pakalpojums, lai evakuētu automašīnu no negadījuma vietas.

Auto evakuācija ir transportlīdzekļa pārvietošana/transportēšana uz evakuatora vai cita speciāla aprīkojuma. Šajā gadījumā evakuētais transportlīdzeklis tieši nepiedalās ceļu satiksmē.

Automašīnas evakuācijas iemesli var būt:

  • Negadījumi, kuros iesaistīti viens vai vairāki transportlīdzekļi;
  • Laikapstākļi, kas izraisījuši automašīnas izbraukšanu no grāvja vai automašīnas tālākas kustības neiespējamība;
  • Transportlīdzekļa hidrauliskās sistēmas darbības traucējumi;
  • Stūres darbības traucējumi;
  • Bloķēti riteņi vai iestrēgusi aizdedze.

Kas jāņem vērā, izsaucot evakuatoru?

Tā kā ceļu satiksmes negadījumu radītie bojājumi var būt dažādi, ir svarīgi evakuēt automašīnu, izmantojot īpašu aprīkojumu:

  1. Ja automašīnas virsbūve vai riteņi ir zaudējuši formu un automašīna nevar ripot, nepieciešams izsaukt evakuatoru ar stacionāru platformu. Lai paceltu automašīnu, tiek izmantota īpaša vinča un izvelkamas rampas;
  2. Gadījumā, ja riteņi ir bloķēti, var izmantot arī izvelkamo evakuatoru, kas nodrošina saudzīgāku evakuāciju;
  3. Smagi bojātu vieglo un lielgabarīta transportlīdzekļu pārvadāšana tiek veikta ar evakuatoru ar manipulatoru. Šis paņēmiens var izvilkt automašīnu no grāvja vai bedres. Šāda veida evakuatora izmantošana nozīmē, ka nav nepieciešams pasūtīt arī celtni.

Auto evakuācijas priekšrocības, izmantojot specializētu aprīkojumu

Viena no galvenajām evakuatora izmantošanas priekšrocībām ir bojātās automašīnas transportēšanas precizitāte. Automašīna tiek piegādāta tieši tādā formā, kādā tā tiek piegādāta speciālās tehnikas vadītājam. Ir trīs pārvadāšanas veidi – tā ir gan pilnas, gan daļējas iekraušanas metode vai sakabes-vilkšanas metode. Speciālisti parasti uz vietas izlemj, kuram paņēmienam dot priekšroku, pamatojoties uz pašreizējo situāciju un/vai bojātā transportlīdzekļa tehnisko stāvokli.

Kādas ir vilkšanas vieglo / kravas automašīnu, automašīnu ar automātisko pārnesumkārbu vai nestrādājošu dzinēju īpašības

Tā kā vilkšanas laikā automašīna zaudē manevrēšanas spēju, ir darbības, kas padara vilkšanas procesu drošu:

  • mašīnu ātrums sakabē nedrīkst pārsniegt 50 km / h;
  • velkošajam transportlīdzeklim jābrauc ar ieslēgtiem tuvās gaismas lukturiem;
  • velkamajai automašīnai jābrauc ar ieslēgtu avārijas gaismu;
  • vilkšanas process jāveic vai nu ar elastīgu / stingru sakabi, vai ar pilnīgu / daļēju iekraušanu uz kravas platformas.

Automašīnas vilkšana

Vieglo automašīnu vilkšana atšķiras atkarībā no šādiem rādītājiem:

  1. Motora veiktspēja.
  2. Auto bremžu darbspēja.

Ja bremzes vai dzinējs darbojas pareizi, to var uzskatīt par vienkāršāko iespēju. Izmantojot šo iespēju, vilkšanu var veikt jebkurā veidā. Visbiežāk šī būs elastīgā savienojuma metode.

Ja dzinējs ir labā darba kārtībā, bet bremzes nav, ir nepieciešams evakuēt automašīnu ar speciālu aprīkojumu. Automašīnas ar automātisko pārnesumkārbu jāvelk, izmantojot daļēju iekraušanu. Automašīnu ar manuālo pārnesumkārbu var vilkt, izmantojot “cietās sakabes” metodi. Automašīnas vilkšanai ar manuālo pārnesumkārbu ir savas īpašības:

  • jūs varat vilkt, izmantojot stingru / elastīgu sakabi, ja vadītājs atrodas aiz velkamā automašīnas stūres;
  • nekādā gadījumā nedrīkst pārvadāt pasažierus ar elastīgu/stingru sakabi velkamā automobiļa iekšpusē;
  • izmantojot “elastīgo” vilkšanu, starp dalībniekiem jāievēro vismaz četru metru distance. Ar “cieto” – ne vairāk kā četrus metrus;
  • aizliegts vilkt, ja automašīnai ir problēmas ar stūrēšanu (iespējams veikt tikai “daļējas iekraušanas” metodi);
  • aizliegts vilkt automašīnas ar bojātām bremzēm, ja velkamā auto masa ir lielāka par pusi no velkošā transportlīdzekļa svara. Šajā gadījumā tiek izmantota vai nu “stingrā sakabes” metode, vai “daļējas iekraušanas” metode.

Auto vilkšana ar automātisko pārnesumkārbu

Velkot transportlīdzekli ar automātisko pārnesumkārbu, jāņem vērā:

  • automātiskās pārnesumkārbas pozīcijai vienmēr jāatbilst “ N “vai” 2 “;
  • maksimālais vilkšanas attālums nedrīkst pārsniegt 50 km;
  • maksimālais vilkšanas ātrums nedrīkst pārsniegt 40 km/h;
  • stūrei jābūt atslēgtai, aizdedze ir ieslēgta;
  • automašīna nedrīkst atrasties “rokas bremzes” pozīcijā;
  • transmisijas šķidruma līmenim jābūt maksimālam;
  • ir svarīgi zināt, kā tieši jāveic vilkšanas process: ar ieslēgtu vai izslēgtu dzinēju.

Jāpatur prātā, ka automašīnu ar automātisko pārnesumkārbu nevar vilkt ar izslēgtu dzinēju: galu galā, kad tas apstājas, apstājas arī eļļas dzinējs. Tad transmisijas daļas nesaņems eļļošanu, kas noved pie daļas sabojāšanās.

Kravas auto vilkšana

Kravas transportlīdzekļu vilkšana bez vadītāja / ar vadītāju visbiežāk tiek veikta, ja kravas automašīnā apstājas dzinējs, bet citas detaļas turpina darboties. Jāņem vērā kravas automašīnas vilkšanas iezīmes:

  • ja bremzes/stūre ir labā darba kārtībā, vasarā var vilkt jebkādā veidā. Jāatceras, ka vilkšana ar virves palīdzību ziemā ir aizliegta, jo tas ir bīstami;
  • ja kravas automašīnā nedarbojas bremžu sistēma, elastīgā sakabe ir izslēgta, jo velkamajam transportlīdzeklim, bremzējot, pastāv risks ietriekties velkošajā transportlīdzeklī. Velkošajam transportlīdzeklim jābūt daudz jaudīgākam par velkamo transportlīdzekli;
  • ja visas kravas automašīnas sistēmas nedarbojas pareizi, tiek piemērota daļējas iekraušanas metode. Automašīnā nedrīkst būt pasažieri: velkošais transportlīdzeklis ir atbildīgs par manevrēšanas spēju.

Auto vilkšana ar tukšgaitas dzinēju

Dzinēja vai jebkuras citas daļas darbības traucējumu gadījumā, kas prasa automašīnas apturēšanu un remontu, vispareizāk ir izsaukt evakuatoru. Lai evakuētu automašīnu, ir svarīgi ņemt vērā vairākas funkcijas:

  • izmantot vieglu “avārijas gaismu”: pastāvīgā režīmā ir jāaktivizē vai nu tuvās gaismas, vai sānu gaismas, vai “miglas lukturi”;
  • vilkšana ar salūzušu dzinēju ar elastīgu sakabi ar trosi nav pieļaujama ziemā. Vilkšana ir atļauta vai nu ar pilnu kravu, vai ar stingru sakabi;
  • maksimālais ātrums nedrīkst pārsniegt 40 km / h;
  • transmisijas šķidrumam jābūt maksimāli piepildītam;
  • maksimālais attālums līdz galamērķim ir ne vairāk kā 50 km;
  • nepieciešams noņemt automašīnu no stāvbremzes, atbloķēt stūri, ieslēdzot aizdedzi.

Tas, vai ir nepieciešams ieslēgt dzinēju, ir atkarīgs no automašīnas markas: par to varat lasīt automašīnas rokasgrāmatā. Ir modeļi, kuru vilkšana ar izslēgtu dzinēju ir stingri aizliegta. Tāpēc, ja uz ceļa sabojājas dzinējs, ir jāizmanto evakuatora pakalpojumi.

Kādus pakalpojumus piedāvā mūsu uzņēmums?

Mūsu uzņēmums veic vieglo automašīnu evakuāciju, tai skaitā vairāku automašīnu vienlaicīgu pārvadāšanu uz speciāla autovedēja vai evakuatora ar piekabi.

Kravas automašīnu evakuācija tiek uzskatīta par sarežģītāku procedūru. Tas prasa īpašu transporta un iekraušanas aprīkojumu, kā arī īpašas profesionālās iemaņas no vadītāja. Veicam smagās un lielgabarīta tehnikas transportēšanu, jo mums piemīt visas uzskaitītās īpašības.

Pie mums varat saņemt šādus pakalpojumus:

  1. apvidus transportlīdzekļu, vieglo un kravas automašīnu, tostarp speciālā aprīkojuma un mikroautobusu, steidzama evakuācija
  2. tehniskā palīdzība ar automašīnas nogādāšanu tuvākajā vai izvēlētajā servisā
  3. evakuācija pēc avārijas uz ieķīlātu stāvvietu, kā arī atgriešanās no stāvvietas automašīnas īpašnieka vārdā
  4. evakuācija noteiktā dienā pēc iepriekšēja izsaukuma (uz galamērķi).

Priekšrocības, pasūtot automašīnas evakuāciju mūsu uzņēmumā:

  1. Strādājiet 24 stundas diennaktī
  2. Izbraukšana uz jebkuru vietu Latvijā
  3. Ātra ierašanās vietnē
  4. Rūpīgs darbinieku darbs – iekraušana, transportēšana un izkraušana tiek veikta ļoti rūpīgi
  5. Mūsdienīgs speciālā aprīkojuma un evakuatoru autoparks
  6. Pieejamas cenas pakalpojumiem