Auto kondicionieru remonts-Rīga

Gaisa kondicionēšanas sistēmas princips

Gaisa kondicionēšanas sistēma kalpo ne tikai gaisa atdzesēšanai jūsu automašīnas salonā, bet arī attīra to no dažādām smakām un mitruma. Tās galvenā iezīme ir tāda, ka darbs tiek veikts nevis no elektrības, kā tas notiek ar mājsaimniecības gaisa kondicionieriem, bet gan no dzinēja. Darbības principu var salīdzināt ar parastu ledusskapi; sistēma ir noslēgts trauks, kas pildīts ar īpašu eļļu, kas nepieciešama cauruļu un kompresora, kā arī freona eļļošanai.

Ja sastrēgumā automašīna sāka pārkarst un patērēja vairāk degvielas, tad, visticamāk, gaisa kondicionēšanas sistēmas kondensators ir sabojājies. Turklāt uz tā var parādīties taukaini traipi. Vēl viena satraucoša zīme var būt motora un visa motora nodalījuma pārkaršana, piedziņas siksnas un elektromagnētiskā sajūga slīdēšana, kā arī nepatīkamu smaku un ūdens pilienu parādīšanās pasažieru nodalījumā. Tas viss norāda uz iztvaicētāja darbības traucējumiem.

Automobiļu gaisa kondicionieri sastāv no sešām galvenajām sastāvdaļām:

  • Aukstumaģents … Kompresora saspiestā aukstumaģenta gāze tiek uzkarsēta, izlaista (zem augsta spiediena) caur kondensatoru un pārvērsta šķidrumā.
  • Kompresors – saspiež aukstumaģentu, nosūta to uz automašīnas gaisa kondicionētāja gaisa kondensatoru.
  • Kondensators – atrodas netālu no galvenā radiatora, pārvērš aukstumaģentu no gāzes uz šķidrumu, nodod siltumu apkārtējai videi.
  • Izplešanās vārsts / izplešanās vārsts (termostata izplešanās vārsts) – sprausla, kas samazina sistēmas šķidrā aukstumaģenta spiedienu. Paplašinoties, šķidrums iztvaicētāja iekšpusē kļūst par tvaiku. Īpašs pārvietojams stienis vārsta iekšpusē, virzoties uz augšu un uz leju, mēra aukstumaģenta plūsmu, izsmidzina tvaiku. (diagnosticēta ekspluatējama sistēma – sistēmas hermētiskums un pareizi strādājošs kompresors)
  • Iztvaicētājs – atrodas pasažieru nodalījumā, tas darbojas pretī kondensatoram, šeit šķidrais aukstumaģents kļūst par gāzi, absorbējot siltumu no gaisa kupejā.
  • Mitrinātājs – filtrē aukstumaģentu ar eļļu, noņemot mitrumu, piesārņotājus gaisa kondicionēšanas sistēmā.

Ārējās pazīmes, kas jums norādīs uz galvenajiem gaisa kondicionētāja darbības traucējumiem jūsu automašīnā

  • Balts putas uztvērēja žāvētājā
  • Atdziest

Norāda noplūdes bojājumus pēc blīves nodiluma, cauruļu uzliesmošanas un deformācijas, šļūtenes nodiluma.

  • Izslēdziet gaisa kondicionieri pats

Norāda aizsērējušu kondensatoru

  • Izslēdziet gaisa kondicionieri pats
  • Trokšņi, kad darbojas gaisa kondicionieris
  • Slikta transportlīdzekļa salona dzesēšana
  • Iztvaicētāja sasalšana

Norāda, ka gaisa kondicionieris ir piesārņots ar nodiluma daļiņām

  • Slikta smaka, kad gaisa kondicionieris ir ieslēgts

Norāda aizsērējušu drenāžas cauruli un iztvaicētāju

  • Pats izslēdziet gaisa kondicionētāju

Spiediena sensora lūzums

Kas var sabojāt gaisa kondicionieri?

Visizplatītākais automašīnas gaisa kondicionētāja atteices iemesls ir nelabvēlīgi darba apstākļi, jo netīrumi, gruži, papeles pūkas ir pastāvīgi aizsērējušas dažās sistēmas daļās, tajā nokļūst ūdens un atkausēšanas reaģenti. Būtībā visi netīrumi uzkrājas tajās vietās, kur tie var uzkavēties, t.i. zem skavām, rāmja uzgriežņiem, kā arī pūkas un putekļi aizpilda telpu starp radiatoru un kondensatoru, kas noved pie tā ātras sabrukšanas. Tāpēc mazgājot automašīnu, ieteicams neaizmirst par radiatoru, kondensatoru un atstarpi starp tiem

Iztvaicētāja un kondensatora darbību var ietekmēt ūdens, gaisa, aukstumaģenta un eļļas trūkums vai pārpalikums. … Iztvaicētāja atteices iemesli ir: iekšējā un ārējā korozija; tā piesārņojums; drenāžas cauruļu aizsprostojums. Filtra žāvētāja stāvokli ietekmē gaisa kondicionēšanas sistēmas uzpildīšanas, apkopes un remonta noteikumu un tehnoloģiju neievērošana un līdz ar to arī tās piesārņojums. Ja elektriskajā daļā rodas kļūme vai gultnis ir nolietojies, tas var izraisīt ventilatora darbības traucējumus.

Gaisa kondicionēšanas sistēmas diagnostika

Eksperti iesaka diagnosticēt gaisa kondicionētāju apmēram reizi gadā, lai pareizi uzturētu nepieciešamos temperatūras un mitruma parametrus.

Automašīnas gaisa kondicionētāja diagnostika ietver šādas darbības:

  • Sistēmas noplūdes pārbaude
  • Pārspiediena pārbaude
  • Vakuuma tests
  • Diagnosticējiet iespējamās problēmas ar bojātiem slēdžiem, drošinātājiem, vadiem, kondensatoru vai diagnosticējiet kompresora iekšējā blīvējuma kļūmi
  • Krāsvielas pievienošana, uzpildot degvielu
  • Gaisa kanālu sistēmas, gaisa padeves pārbaude.

Gaisa kondicionētāja diagnostika, izmantojot īpašu aprīkojumu, ļauj identificēt problēmu zonu. Pēc bojājuma noteikšanas speciālisti sāk remontēt gaisa kondicionētāju, novēršot pašreizējos darbības traucējumus, kā arī veic manipulācijas, lai novērstu un novērstu visa veida jaunas problēmas, kas pēc kāda laika var rasties ar gaisa kondicionēšanas sistēmu.

Gaisa kondicionētāja remonts var ietvert šādas procedūras: radiatoru nomaiņa / remonts, cauruļu nomaiņa / remonts, kompresoru nomaiņa / remonts utt.

Biežākie darbības traucējumi:

  • Aukstumaģents noplūst.

Ja degvielas uzpildes stacija konstatē noplūdi, speciālisti turpina meklēt noplūdes vietu un noplūdes cēloņus. Noplūdes parasti izraisa noplūdes. Sistēmas noplūdes var rasties alumīnija cauruļu korozijas, kondensatora, radiatora, šļūteņu vai cauruļu mehānisku bojājumu dēļ. Alumīnija caurules ir jutīgas pret koroziju stiprinājuma vietās pie ķermeņa, dažreiz cauruļu slīpēšanas dēļ rodas spiediena samazināšanās. Gumijas caurules bieži sabojājas berzes dēļ. To novērš, metinot bojātas alumīnija cauruļu daļas ar argona metināšanu vai nomainot tās. Gumijas caurules tiek nomainītas, konstatējot berzi. Ne vienmēr ir iespējams vizuāli noteikt noplūdi.

  • Kompresora un sajūga darbības traucējumi

Kompresors ir viena no galvenajām gaisa kondicionētāja sastāvdaļām, un pat vismazākais tā bojājums noved pie gaisa kondicionētāja nepareizas darbības vai tā pilnīgas atteices. Šādi simptomi var norādīt uz kompresora bojājumiem:

  • Samazināta dzesēšanas jauda;
  • Svešs troksnis kompresora darbības laikā;
  • Kompresora piedziņas siksnas čīkstēšana, iedarbinot gaisa kondicionētāju;
  • Eļļas noplūdes klātbūtne uz kompresora;
  • Kompresora atteikšanās iedarbināt, kad ir ieslēgts gaisa kondicionieris.

Troksnis, čīkstēšana un citas svešas skaņas, kas rodas kompresora darbības laikā, norāda uz tā nenovēršamo nodilumu. Eļļas noplūde nozīmē, ka kompresora blīves un eļļas blīves ir zaudējušas hermētiskumu un ir jānomaina.

Ieteicams salabot vai nomainīt kompresoru un izskalot sistēmu.

  • Iztvaicētāja darbības traucējumi.

Iztvaicētājs jāpārbauda šādos gadījumos:

  • Smarža salonā (šī problēma un tās risinājums tika minēti iepriekš);
  • Gaisa kondicionētāja pasliktināšanās;
  • Ūdens parādīšanās salonā bez redzama iemesla.

Iztvaicētāja darbības traucējumi galvenokārt rodas tā atrašanās vietas īpatnību dēļ automašīnā – tas atrodas tieši pasažieru nodalījumā, lai gan tas ir paslēpts zem priekšējā paneļa. Ja pasažieru nodalījumā parādās ūdens, tas var liecināt par aizsērējušu iztukšošanas cauruli – kondensāts no iztvaicētāja savācas pannā, bet neizplūst caur kanalizācijas cauruli, bet nonāk tieši pasažieru nodalījumā.

Gaisa kondicionētāja darbības pasliktināšanās var rasties aizsērējuša iztvaicētāja, kā arī korozijas dēļ. Protams, iztvaicētāja cauruļu aizsērēšana un korozija ir daudz lēnāka nekā kondensatorā, taču problēmas sekas un risinājumi šeit ir vienādi.

Ieteicams izskalot sistēmu, salabot iztvaicētāju vai nomainīt iztvaicētāju.

Kondensatora darbības traucējumi

Par kondensatora problēmām var liecināt šādi simptomi:

  • Gaisa kondicionētāja pasliktināšanās, it īpaši, ja automašīna ir apturēta;
  • Eļļa noplūst uz kondensatora;
  • Netīrs kondensators.

Visizplatītākā problēma, ar kuru saskaras absolūti visi kondensatori, ir to piesārņojums un korozija. Iemesls ir kondensatora atrašanās vietas īpatnības – šis elements parasti tiek uzstādīts motora dzesēšanas radiatora priekšā, tāpēc tajā nokļūst netīrumi, putekļi, kukaiņi, ķimikālijas no ceļa utt. Tas viss noved pie spraugu aizsērēšanas starp radiatora caurulēm, kas nopietni samazina tā darbības efektivitāti (jo liekais siltums tiek noņemts no mazākas vietas).

Vēl viena nopietna un ne retāk sastopama problēma ir korozija. Kondensatora caurules ārēju faktoru (īpaši ūdens un ķīmisko vielu) ietekmē ietekmē koroziju, kā rezultātā tiek zaudēts hermētiskums – līdz ar to izplūst eļļa, samazinās aukstumaģenta līmenis sistēmā un rodas citas saistītas problēmas.

Ir daudz vieglāk noteikt kondensatora defektus, nekā tos novērst; lai labotu šo komponentu, jums jāsazinās ar speciālistu.

  • Gaisa kondicionētāja elektriskās daļas darbības traucējumi.

Ieteicama elektriskā diagnostika. Novērst elektriskos defektus.

  • Uztvērēja žāvētājs ir netīrs / filtra žāvētājs ir bojāts

Šādi “simptomi” var norādīt uz problēmām ar filtra žāvētāju (kas bieži tiek kombinēts ar uztvērēju):

  • Gaisa kondicionētāja darbības pārtraukumi;
  • Gaisa kondicionētāja pasliktināšanās;
  • Bieža kompresora izslēgšana;
  • Ledus uzkrāšanās uz filtru žāvētāja un cauruļvadiem, kas to atstāj.

Visbiežāk tas ir saistīts ar filtra žāvētāja aizsērēšanu vai mitruma absorbējošā elementa resursu izsīkumu. Problēmai ir tikai viens risinājums – visas filtra žāvētāja vienības nomaiņa. Tomēr šeit ir viena īpatnība: pēc šī komponenta nomaiņas ir nepieciešams evakuēt sistēmu un nomainīt aukstumaģentu, tāpēc vislabāk šo darbu uzticēt speciālistiem.

  • Gaisa kondicionētāja radiators ir aizsērējis ar netīrumiem , nav siltuma pārneses, nav efektīvas aukstumaģenta dzesēšanas. Šķiet, ka gaisa kondicionieris darbojas, bet neatdziest. Diezgan bieži nav iespējams sūknēt pareizo aukstumaģenta daudzumu.

Motora nodalījumā ieteicams izskalot gaisa kondicionētāja radiatoru ar demontāžu.