Lukturu regulēšana

Priekšējo lukturu regulēšanas koncepcija?

Pareiza priekšējo lukturu regulēšana ir ļoti svarīga. Tas ir nepieciešams priekšējo lukturu pareizai izkliedēšanai. Lai gaisma neapžilbinātu pretimbraucējus un pareizi apgaismotu ceļu un virzienu.

Gadās, ka priekšējo lukturu regulēšana darbības laikā tiek pakļauta nelielām izmaiņām. Ir svarīgi ņemt vērā, ka tad, kad transportlīdzeklis ir smagi noslogots, ir jānoregulē priekšējie lukturi. tālajā gaismā tie ‘izgaismos kokus’, bet tuvajās gaismās apžilbinās pretimbraucošos.

Jāatceras, ka sliktā apgaismojuma apstākļos, piemēram, vēlās diennakts stundās vai sliktos laikapstākļos, ir iespējams droši braukt tikai ar pareizi noregulētiem priekšējiem lukturiem. Ja priekšējie lukturi nav pareizi iestatīti vai nav iestatīti vispār, jūs varat apžilbināt pret jums braucošo automašīnu vadītājus. Šādā situācijā pastāv milzīga auto sadursmes iespēja. Ar slikti veiktiem priekšējiem lukturiem tiek samazināta redzamības zona, palielinās negadījuma risks. Tāpēc ir tik svarīgi pilnībā nodrošināt sev labu skatu uz ceļu.

Automašīnu priekšējie lukturi ir ļoti svarīga visa transportlīdzekļa sastāvdaļa. Priekšējie lukturi nodrošina labu redzamību, kas ir būtiski naktī un sliktos laikapstākļos. Ir ļoti svarīgi laiku pa laikam pārbaudīt visus priekšējos lukturus. Katrai lampai jābūt tīrai, it īpaši priekšējā luktura stiklam.

Priekšējo lukturu regulēšanas iemesli

Sadursmes rezultātā ar dažādiem ceļa nelīdzenumiem pēc noteikta laika tiek pārkāpts optikas rūpnīcas iestatījums un nepieciešams novērst darbības traucējumus.

Priekšējiem lukturiem obligāti jābūt regulējamiem šādās situācijās:

  • Miglas lukturu uzstādīšana;
  • Gumijas vai disku nomaiņa;
  • Nomainīt pret jaunām balstiekārtas daļām vai veikt balstiekārtas remontdarbus;
  • Lampas, luktura vai tā atstarotāja nomaiņa;
  • Bojāta priekšējo lukturu diapazona kontrole;
  • Nomaiņa pret cita veida lampu – no kvēlspuldzes uz LED vai ksenona lukturi;
  • Negadījuma rezultātā, ja tā rezultātā ir radušies bojājumi automašīnas virsbūves priekšējai pusei.

Priekšējo lukturu un apgaismojuma sistēmas veidi / veidi automašīnā

Apgaismojuma sistēma ir nepieciešama, lai nodrošinātu automašīnas darbību nakts laikā vai sliktas redzamības apstākļos uz ceļa. Lai nodrošinātu transportlīdzekļa drošību, tas sastāv no bremžu gaismas, virzienrādītāja un atpakaļgaitas brīdinājuma gaismas. Visas apgaismojuma sistēmas daļas tiek darbinātas ar akumulatoru vai ģeneratoru un ir savienotas ar vadiem.

Priekšējie lukturi var būt priekšējie un aizmugurējie atkarībā no atrašanās vietas. Tomēr tieši priekšējie lukturi tiek uzskatīti par vissvarīgākajiem. Tie ir sadalīti šādos veidos:

  • tuvās gaismas priekšējie lukturi, kas spilgti spīd līdz 50 metriem, bet tikai ierobežotā telpā;
  • tālās gaismas, nodrošina nepieciešamo apgaismojumu attālumā līdz 300 metriem pat lielā ātrumā;
  • miglas lukturi ir papildu lukturi, kas tiek izmantoti sliktos laika apstākļos. To galvenais trūkums ir tas, ka šādi priekšējie lukturi, kuru tipi var atšķirties pēc konstrukcijas, lietojot kopā ar tuvajām gaismām, bieži vien stipri akli citus autovadītājus;
  • gaitas gaismas. Tie ir paredzēti lietošanai dienas laikā – tie palīdz papildus iezīmēt automašīnu sliktas redzamības apstākļos;
  • stāvgaismas. Tie ir uzstādīti gan priekšā, gan aizmugurē.

Saskaņā ar darbības principu priekšējie lukturi ir sadalīti 3 grupās –

  • halogēns
  • ksenons
  • LED

Halogēns

Šāda veida automobiļu optika tiek uzskatīta par vispopulārāko tās vienkāršības un dažādo komplekta cenu dēļ, sākot no lētām un beidzot ar priekšējiem lukturiem ar augstākām izmaksām. Šī iemesla dēļ automašīnas bieži tiek aprīkotas ar halogēna priekšējiem lukturiem tieši uz montāžas līnijas. Ir svarīgi atzīmēt, ka krāsu temperatūras un spilgtuma ziņā halogēni ir zemāki par modernākiem LED un ksenona lukturiem.

Priekšējo lukturi tā sauc no gaismas avota, kas ir lampa, kas pildīta ar dažādu gāzu halogēniem. Tā ir vienkārši uzlabota kvēlspuldzes versija, ko izmanto sānu un priekšējos lukturos. Ja mēs runājam par priekšējo optiku, tad ir vairākas tās šķirnes – apvienotas un sadalītas. Sadalītajā izmanto 2 halogēnās spuldzes ar vienu kvēldiegu, kas ļauj pārslēgt gaismu no zemas uz augstu un otrādi. Sadalītajā ir divi kvēldiega, bet viens lukturis. Tas ļauj efektīvi pārslēgt apgaismojuma režīmus.

Ir halogēnie priekšējie lukturi ar palielinātu gaismas atdevi, kas tiek panākts, pievienojot ksenonu gāzes maisījumam. Ir iespēja halogēnus aizstāt ar ksenona optiku, jo divu veidu optikai ir universālas bāzes. Ir svarīgi paturēt prātā, ka nav vērts veikt šādas izmaiņas pašam, jo, ja nav atbilstošas dokumentācijas, automašīnas īpašnieks var tikt sodīts.

Ksenons

Šāda veida automobiļu priekšējiem lukturiem ir liels skaits sastāvdaļu, un, kas ir svarīgi, tiem ir uzlaboti parametri. Tomēr, lai uzstādītu ksenonu, zem pārsega ir nepieciešams daudz vietas, un tas ir svarīgi ņemt vērā. Varbūt šī iemesla dēļ šāda optika galvenokārt tiek uzstādīta augstākās klases automašīnām, un arī komplekta augstā cena spēlē savu lomu. Salīdzinot ar halogēnu, ksenonam ir savas priekšrocības:

  • zems enerģijas patēriņš;
  • dažādas krāsu temperatūras, sākot no standarta dzeltenīgi baltas gaismas līdz spilgti zilai;
  • pagarināts darbības laiks – vairāk nekā 3500 stundas;
  • ir iespēja izmantot plastmasas lēcu, jo šāda veida priekšējie lukturi praktiski nesasilst.

Viens no ksenona optikas izmantošanas trūkumiem ir obligāta paplāksņu un korektoru izmantošana. Ja noteikums netiek ievērots, gaisma būs nekvalitatīva, un brauciens tumsā var kļūt bīstams. Turklāt priekšējam lukturim pareizai darbībai ir nepieciešams aizdedzes bloks, taču to kopumā nevar uzskatīt par trūkumu. Šis parametrs sarežģī ksenona optikas konstrukciju, un, jo vairāk komponentu tajā ir, jo lielāks ir iespējamas darbības traucējumu risks. Un pats galvenais, ksenona komplektam obligāti nepieciešama kvalificēta uzstādīšana kopā ar rūpīgu regulēšanu.

LED

Šāda veida priekšējie lukturi parādījās salīdzinoši nesen, taču tie jau ir spējuši iegūt atzinību kā labākie apgaismojuma elementi. Jāpiebilst, ka tikai kā galvas optiku tās uzstāda ne visi mašīnu ražotāji, lai gan lampu darbības princips visiem ir vienāds. Ir arī svarīgi ņemt vērā, ka LED priekšējie lukturi un LED spuldzes nav gluži viens un tas pats. Atšķirība ir tāda, ka lampām ir pamatne, kas der daudziem automašīnu modeļiem, bet priekšējiem lukturiem nav. Tā rezultātā, ja priekšējie lukturi kļūs bojāti, jums būs jāpasūta jauns komplekts.

Galvenā atšķirība no halogēna un ksenona lampām ir tā, ka gaismas diodes neapžilbina pretimbraucošo automašīnu vadītājus, lai gan tās spīd spilgti baltā krāsā. Turklāt enerģijas patēriņa līmenis ir vairākas reizes zemāks salīdzinājumā ar analogiem. Svarīga priekšrocība – pateicoties ūdensizturīgajam un triecienizturīgajam dizainam, LED lampas var kalpot vairāk nekā 10 000 stundu. Turklāt katrai LED ir savs atstarotājs, kas ir novietots precīzā leņķī. Līdz ar to gaismas stars netiek izkliedēts uz sāniem, kā tas notiek ar halogēna lukturiem.

  • Galvenā funkcija ir apgaismojums, lai radītu redzamību sliktos laika apstākļos, piemēram, lietus vai miglas apstākļos. Cits apgaismojuma veids nedarbosies, tādēļ tikai miglas lukturu klātbūtne nodrošina pilnvērtīgu skatu sliktos laika apstākļos.
  • Lai uzlabotu 120-150 metru attālumā esošo objektu redzamību, tiek izmantoti tālās gaismas lukturi. Tie ir nepieciešami, lai no attāluma saskatītu ceļa apzīmējumus vai zīmes. Šāda veida apgaismojumu ir aizliegts izmantot apdzīvotās vietās, jo gaisma no tā ir pārāk spilgta.
  • Priekšējie tuvās gaismas lukturi ir nepieciešami, lai apgaismotu ceļu automašīnas priekšā 20-40 metru attālumā. Tie ir jāpielāgo tā, lai neapžilbinātu autovadītājus, kuri virzās uz jums. Šis apgaismojuma veids tiek izmantots visbiežāk, jo dažās apdzīvotās vietās ir aizliegts izmantot tālās gaismas lukturus.

Apgaismošanas sistēmā ietilpst arī:

  • sānu gaismas,
  • aizmugurējie lukturi,
  • instrumentu paneļa apgaismojuma lampas,
  • kabīnes vai virsbūves iekšējais apgaismojums, galvenie un kāju slēdži,
  • paneļa un kabīnes lampu slēdži, drošinātāji un vadi.
  • dažās automašīnās papildus lukturiem priekšā ir uzstādīts prožektors, kas ļauj virzīt gaismas staru vajadzīgajā virzienā