Motoreļļa ir svarīga, jo tā ieeļļo un aizsargā jūsu automašīnas dzinēju, nodrošinot tam ilgāku kalpošanas laiku, ļaujot jums iegūt vislabāko veiktspēju un uzticamību. Mūsu pieredzējušie mehāniķi regulāri pārbauda dzinēja eļļas līmeni mūsu klientu automašīnās, papildina vai pilnībā nomaina eļļu atbilstoši ražotāja ieteikumiem.

Motoreļļa jāmaina transportlīdzekļa ražotāja norādītajos intervālos, bet ne retāk kā reizi gadā. Citām vienībām eļļa jāmaina saskaņā ar ražotāja norādījumiem. Mūsdienu automašīnām pareiza eļļas izvēle ir ļoti svarīgs elements jūsu automašīnas ilgam kalpošanas laikam.

Dzinēja eļļas maiņas intervāli

Ja vēlaties uzturēt savu automašīnu gandrīz ideālā stāvoklī, jums regulāri jāmaina motoreļļa. Principā, lai pārliecinātos, ka to darāt īstajā laikā, pietiek ieskatīties automašīnas servisa grāmatiņā vai vismaz pārbaudīt, vai uz mašīnas paneļa deg vai nedeg atbilstošā lampiņa. Parasti motoreļļa jāmaina ik pēc 15 000 kilometru, kas samazinās līdz 10 000, ja jums ir diezgan vecs dzinējs un līdz 25 000, ja jums ir dīzeļdzinējs.

Mainot eļļu, ir svarīgi arī atcerēties par eļļas filtra nomaiņu: šī pēdējā detaļa ir nepieciešama, lai pati eļļa vienmēr paliktu tīra un efektīva, noņemot dažādas tās degšanas laikā radušās daļiņas. Lielākajai daļai mūsdienu automašīnu ir mehānisks filtrs, taču ir arī centrbēdzes un magnētiskie filtri. Ja jums pieder automašīna, kas nav no augstākās klases, filtrs jāmaina ik pēc 10 000 kilometriem, lai jūsu automašīna darbotos ilgu laiku.

Kā autoservisā nomainīt motoreļļu

Lai gan vienmēr vislabāk ir panākt, lai dzinēja eļļu nomainītu profesionālis, it īpaši, ja jums nav veiklības un laika automašīnas apkopei, darbība nav īpaši sarežģīta. Nomaiņu var veikt neatkarīgi. Tomēr drošākais variants ir uzticēt savu auto mūsu mehāniķu profesionālajām rokām. Tātad eļļas maiņai nepieciešami speciāli instrumenti un jāievēro īpaši norādījumi, lai nepieļautu kļūdas.

Motoreļļas maiņas soļi

Kādi instrumenti tiek izmantoti motoreļļas maiņai

Lai nomainītu motoreļļu, vispirms ir nepieciešams domkrats un statīvi vai pacēlājs, kas notur transportlīdzekli paceltā stāvoklī un nodrošina labu darba zonas redzamību. Turklāt, lai pabrauktu zem mašīnas, ir nepieciešami ratiņi. Izlietotās eļļas savākšanai nepieciešams arī trauks ar kopējo tilpumu vismaz pieci litri, pie kura piestiprināta piltuve, lupata un vairāki papīra dvieļi, lai vieta būtu pēc iespējas tīrāka.

Jāņem vērā, ka jābūt pieejamai uzgriežņu atslēgai kartera iztukšošanas aizbāznim, siksnas atslēgai eļļas filtra atskrūvēšanai un rezerves paplāksnei kartera uzgrieznim. Visbeidzot, jauns eļļas filtrs un motoreļļa, kas atbilst transportlīdzekļa tipam un degvielas kategorijai.

Šobrīd galveno piedāvājumu veido Valvoline eļļas, kas ir viena no vadošajām kompānijām automobiļu eļļu tirgū. Tieši šo eļļu daudzi autoražotāji izvēlas kā oriģinālo eļļu. Valvoline piedāvā plašu eļļu klāstu, kas atbilst jebkura transportlīdzekļa tehniskajām vajadzībām attiecībā uz dzinēju, transmisiju un citām detaļām.

Pēc tam mehāniķis turpina darbu pie transportlīdzekļa apakšdaļas un sāk darbu pie eļļas pannas, ko var atpazīt pēc labi redzamās iztukšošanas skrūves. Lai atskrūvētu drenāžas skrūvi, meistars izmanto iepriekš minēto uzgriežņu atslēgu. Tiklīdz skrūve ir atskrūvēta, eļļa sāks notecēt, meistars gaida dažas minūtes, pirms tā pilnībā iztukšojas. Kamēr notiek notecināšanas procedūra, tehniķis nomainīs papīru vai filca paliktni skrūves apakšpusē vai nomainīs pašu paplāksni, īpaši, ja tā ir stipri nolietojusies. Tomēr, ja mazgātājs joprojām ir labā stāvoklī, to var izmantot atkārtoti.

Pirms pāriet uz trešo posmu, t.i. nomainot eļļas filtru, rūpīgi jāiztīra visi kanalizācijā iesaistītie elementi un pareizi jāuzstāda skrūve.

Lai nomainītu eļļas filtru, vispirms ir jānosaka tā atrašanās vieta. Tā atrašanās vieta ir atkarīga no automašīnas modeļa un izlaiduma gada, tāpēc tā var būt dzinēja priekšā, aizmugurē vai sānos. Vednis nosaka tā atrašanās vietu, šim nolūkam varat atsaukties uz rezerves filtru vai pievērst uzmanību noteiktiem elementiem: filtri parasti ir cilindriski un var būt melni, zili vai balti. Viņiem ir vidējais garums 10-15 cm un vidējais diametrs 7-8 cm.Jaunākām automašīnām eļļas filtra nav, tā vietā ir ievietota sava veida kārtridžs.

Lai atskrūvētu eļļas filtru, jāizmanto īpaša lentes atslēga, kas ievērojami atvieglo šo darbību. Izlietotajos filtros parasti tiek konstatētas eļļas paliekas, kuras ir pilnībā jāiztukšo pirms nākamo darbību veikšanas.

Pēc tam mehāniķis pāriet uz pēdējo eļļas filtra nomaiņas procedūru. Pirms jauna filtra uzstādīšanas O veida gredzens ir jāieeļļo. Šī procedūra ir ļoti svarīga, jo tā pievelkot novērš blīves vītņu bojājumus.

Pēc tam, kad eļļas filtrs ir pieskrūvēts, tam paredzētajā caurumā ielej jaunu motoreļļu.

Eļļas filtrs: kāpēc to mainīt

Tāpat kā motoreļļa, arī eļļas filtrs ir neatņemama automašīnas sastāvdaļa. Tomēr atšķirībā no eļļas filtru var mainīt ik pēc 60 000 km. Bet kam īsti tiek izmantots eļļas filtrs? Kā norāda nosaukums, eļļas filtra uzdevums ir filtrēt motoreļļu, notverot netīrumu daļiņas un neļaujot tām iekļūt dzinējā. Nolietots filtrs ne tikai nespēj noturēt netīrumus, kas iekļūst dzinējā un to sabojā, bet dažreiz tieši novērš pašas eļļas izkļūšanu.

Mainot eļļu, mehāniķis maina arī filtru, kura uzdevums ir savākt benzīna sadegšanas un dzinēja mehānisko daļu berzes laikā radušos piemaisījumus savā starpā, neļaujot tiem atgriezties dzinējā, izraisot neatgriezeniski bojājumi, piemēram, tā sauktā “dzinēja sagrābšana” vai tā pilnīga apstāšanās.

Eļļas filtri ir dažāda veida, taču šobrīd tirgū pieejamos automobiļos visbiežāk tiek izmantoti mehāniski, parasti cilindriski, kas sastāv no vairākiem speciāla papīra materiāla slāņiem, kas spēj notvert atkritumus.

Tāpat kā eļļa, arī filtrs nekalpo mūžīgi: ražotāji parasti iesaka to nomainīt ar katru dzinēja eļļas maiņu. Parasti eļļas filtra maiņas intervāls ir no 15 000 līdz 30 000 km atkarībā no transportlīdzekļa dzinēja. It īpaši:

  • 25/30 000 km dīzeļdzinējiem
  • 15 000 km benzīna dzinējiem
  • Katru gadu tiem, kas auto izmanto ļoti reti un nobrauc dažus kilometrus.
  • Ik pēc 10 000 km motoriem, kas vecāki par 10 gadiem.
  • Eļļas maiņas process aizņem apmēram 30 minūtes.
  • Cena sākot no 5 eiro par litru.

Eļļas maiņas laikā Jūsu auto mūsu servisā saņemsiet BEZMAKSAS RITOŠĀS DAĻAS diagnostiku!